Board Game Jam III – relacja

boardgamejam

28 lutego, w sobotnie popołudnie, w Bibliotece Głównej UKW odbyła się kolejna, już trzecia, edycja Board Game Jam, organizowanego przez studentów pierwszego roku Humanistyki drugiej generacji. Tematem przewodnim imprezy (z którego, co prawda nie wszyscy skorzystali) była miłość.

4

Tym razem w wydarzeniu udział wzięło dwanaście osób. Nieco mniejsza liczba uczestników zdecydowanie nie przeszkodziła w tym, by świetnie się bawić. Powstały trzy zespoły, w tym dwa projektujące gry i jeden testujący grę tworzoną przez studentów naszej uczelni. W ciągu zaledwie kilku godzin udało się zaplanować, wykonać i przetestować dwie gry planszowe.

Pierwszą z nich jest „Randka w ciemno”. Zasady nie są skomplikowane: gra polega na rzucaniu kośćmi z symbolami i zadawaniu pytań zgodnie ze skojarzeniami do symboli oraz odpowiadaniu na zadane pytania. Jej autorami są: Arkadiusz Majewski, Michał Śnieżko, Marcin Dembiński i Michał Pietraszko.

6Druga natomiast, której pomysłodawcą był najmłodszy uczestnik wydarzenia, polega na niszczeniu wieży (a także utrudnianiu jej zniszczenia przeciwnikom). Do osiągnięcia celu należy wykorzystać między innymi katapultę. Tę grę stworzył zespół w składzie: Maksymilian Sobociński, Izabela Dankowska i Wojciech Babiński.

8Nie po raz pierwszy uczestnicy Board Game Jamu mogli przekonać się, że tworzenie gier może być tak dobrą rozrywką (albo nawet i lepszą), jak granie w nie. Co więcej – nie ma ograniczeń wiekowych i wcale nie potrzebne są do tego szczególne umiejętności!

Autorka: Iza Dankowska
Zdjęcia: Aleksandra Bielicka