Designerzy z SP w Strzelcach

Bdg_bibliotekaUKW1_4-2015 (1)

Kolejny event, tym razem dla szkolnej wycieczki! Ponad 30 dzieci ze Szkoły Podstawowej w Strzelcach k. Chodzieży we wtorek 19 kwietnia wzięło udział w warsztatach „Planszówka instant: gra planszowa w 2 h”, prowadzonych przez dra Michała Mochockiego, pod medialnym patronatem Przystanku Planszówka. Wszystkie siedem zespołów sprostało niełatwemu wyzwaniu: wymyślić, opracować i wykonać działające prototypy w tak krótkim czasie. Każdy zespół miał swojego konsultanta spośród studentów Gamedec.UKW, a także wsparcie rysowniczo-graficzne w razie potrzeby. Gamedekowy support zapewnili: Paulina Michałowska, Łukasz Dreżewski, Rafał Bobkowski, Iza Dankowska, Iga Kowalik, Max Mróz, Anna Wyrwińska, Maciej Sikorski, Arkadiusz Majewski.

Warsztat był częścią wycieczki do Bydgoszczy zorganizowanej przez Bognę Dominiak, studentkę III roku Humanistyki 2.0. Jej autorstwa jest także galeria zdjęć z warsztatów oraz relacja z całej wycieczki na stronie Szkoły. Zapraszamy do oglądania i czytania. A poniżej coś specjalnego: minirelacje autorstwa samych uczestników!

DSC_0119(foto: Bogna Dominiak)

Podczas warsztatów tworzenia gier prowadzonych przez studentów Humanistyki 2.0 pod kierunkiem dra Michała Mochockiego mieliśmy możliwość wykonania swojej gry planszowej. W związku z tym, że w naszej szkole działa Szkolna Kasa Oszczędności, postanowiłyśmy wykonać grę związaną z oszczędzaniem „Kasobranie z SKO”. Głównym celem gry jest uzbieranie jak największej kwoty pieniędzy i ulokowanie jej w Banku Spółdzielczym. W drodze do banku na graczy czekają różne niespodzianki w postaci przeszkód, zadań, bonusów, wydarzeń. Zwycięzcą zostaje gracz, który ulokuje w banku największą kwotę. Wykonanie gry było możliwe dzięki profesjonalnym wskazówkom dra Michała Mochockiego oraz dzięki aktywnej pomocy studentów. Wiele się tego dnia nauczyliśmy o grach planszowych. Do tego mogliśmy wykazać się kreatywnością i umiejętnością współdziałania w grupie. Dziękujemy za przekazaną wiedzę i super zabawę!

Grupa w składzie: Amelia Grabowska, Amelia Górzyńska, Karolina Dyoniziak (uczennice kl. Vb), Zuzanna Włodarczyk, Anita Budzisławska (obie kl. VI)

*****

Naszym zdaniem warsztaty były fascynujące! Tworzenie gier i instrukcji do nich bardzo nam się podobało. Razem ze studentem, który nam pomagał i doradzał, stworzyliśmy PRAWDZIWĄ grę planszową o nazwie „LOL 2.0”. Gra polega na tym, żeby drużyna doszła do bazy przeciwnika, omijając przy tym liczne przeszkody i pułapki. Świetnie się bawiliśmy!

Drużyna w składzie: Julia Kledzik, Patrycja Kowalska, Filip Talar (uczniowie z kl. VI), Kajetan Najda (kl. Va), Damian Kopiński (kl.IV)

****

Na zajęciach z tworzenia gier nauczyłam się, że to wcale nie jest takie proste – trzeba dużo myśleć i kombinować, jak zrobić, by gra była fajna. Dowiedziałam się, że można budować planszę ze skrótami, tworzyć skomplikowane reguły. Wiem już też, jak taką grę opisać i jak zrobić do niej instrukcję. Podobało mi się, że wszystko mogliśmy zrobić całkiem sami – planszę, pionki, wszystkie zasady i dodatki, jak żetony, karty, ozdoby… Wszystko zależy od pomysłu! Choć moja drużyna nie wygrała, to i tak uważam, że nasza gra samochodowa „Wyścigi” była najlepsza.

Malwina Chmiel, kl. Vb, grupa „Wyścigi”

****

Bardzo podobały mi się warsztaty i to, że współpracowaliśmy ze studentami jak równy z równym. Zaskoczyło mnie, że prawdziwe gry planszowe tworzy się nawet rok! Chciałbym codziennie tworzyć takie planszówki, które by zdobywały sławę, a ja zarabiałbym miliony! Gra, którą stworzyliśmy z drużyną, to „Wyścigi”. Samochody – pionki ścigają się i pokonują różne przeszkody. Wygrywa ten, który pierwszy przekroczy metę.

Mikołaj Cieślik, kl. VI, grupa „Wyścigi”

****

Warsztaty z tworzenia gier ze studentami były super. Mogliśmy użyć swojej wyobraźni, zobaczyć, jak się robi planszówki, a w końcu zagrać w samodzielnie przygotowane gry.

Wiktoria Górska, kl. Vb, grupa „Szkoła”

****

Podobało mi się. Studenci opowiedzieli nam, jak na co dzień się uczą. Dostarczyli nam dużo pomysłów, które będziemy mogli wykorzystać w przyszłości. Wiem już, jak samemu – nawet w domu – zrobić grę planszową.

Julia Pasierbek, kl. IV, grupa „Szkoła”

****

Wiem już, jak zrobić własną grę. Dzięki temu, że pan nam pokazywał, jakie błędy popełniamy, mogliśmy udoskonalić pomysły i zrobić fajne gry planszowe. Sami zrobiliśmy pionki z gumek do mazania. Nasza gra „Szkoła” miała liczne bonusy i przeszkody oraz pytania związane ze szkołą.

Zuzanna Drejerska, kl. IV, grupa „Szkoła”

SKŁAD GRUP:

  1. GRA „LOL 2.0”

Patrycja Kowalska

Julia Kledzik

Filip Talar

Kajetan Najda

Damian Kopiński

  1. GRA „SZYBCY I WŚCIEKLI”

Antoni Jańczak

Maciej Łochowicz

Maciej Olszewski

Jakub Jeske

Dawid Tysiączny

  1. GRA „SZKOŁA”

Zuzanna Drejerska

Julia Pasierbek

Agata Jasińska

Wiktoria Górska

Hubert Cieślik

  1. GRA „KASOBRANIE Z SKO”

Anita Budzisławska

Zuzanna Włodarczyk

Amelia Grabowska

Amelia Górzyńska

Karolina Dyoniziak

  1. GRA „PODRÓŻ NA MARSA”

Bartosz Siurek

Marek Dymek

Piotr Nylec

Mikołaj Pytlak

  1. GRA „WYŚCIGI”

Malwina Chmiel

Beata Pryszcz

Emilia Graczyk

Daniel Kopiński

Mikołaj Cieślik

  1. GRA „SPŁYW KAJAKOWY”

Anita Zagozda

Małgorzata Szulak

Maurycy Lenarczyk

Piotr Olszewski