Program studiów

gamedec_logotype

Strona aktualna do końca roku akademickiego 2016/2017. Informacji dla kandydatów na rok 2017/2018 udziela sekretariat >Katedry Dziennikarstwa, Nowych Mediów i Komunikacji Społecznej.

Level (semestr) 1

> Intro do badania i projektowania gier (w ramach wykładu Humanistyka 2.0: Obszary i dziedziny nauk)

> Literatura interaktywna

Level 2

> Projektowanie gier planszowych

> Projektowanie gier role-playing (w tym: RPG-lab i LARP-lab)

> Prawo i ekonomia rynku gier

> Projekt (mnóstwo zespołowej pracy projektowej)

Level 3

> Projektowanie gier wideo I

> Gamifikacja w edukacji i zarządzaniu

> Teoria gier dla projektantów

> Pisanie wniosków grantowych

> Projekt

> Współpraca (mnóstwo współpracy z branżowymi partnerami)

Level 4

> ARG i gry miejskie

> Projektowanie gier wideo II

> Game Studies I

> Projekt

> Współpraca

Level 5

> Projektowanie gier edukacyjnych

> Gry w adaptacjach i transmediach

> Historia gier cyfrowych

> Game Studies II

> Projekt dyplomowy

>>> licencję gamedeka otrzymasz nie za samo napisanie pracy lecz za praktyczny, wdrożony projekt growy, przy którym spędzisz kilka miesięcy wspomagany przez projectmastera

Level 6

> Projekt dyplomowy

> Praktyki zawodowe (3 m-ce)

>> na Level 6 nie ma już szkoleń w kwaterze głównej > są tylko praktyki w zewnętrznej firmie + realizacja projektu i pracy dyplomowej w e-kontakcie z projectmasterem (promotorem)

Prezentacja z CEEGS 2015

Oto bardziej szczegółowe omówienie programu w prezentacji dra Michała Mochockiego z Central & Eastern European Game Studies conference w Krakowie.

 

Jeszcze więcej informacji na temat programu i doświadczeń z jego prowadzeniem można znaleźć w dwóch artykułach dostępnych w języku angielskim:

Mochocki Michał, 2016, Humanities-based degrees and game dev employability, in: A. Wojciechowski & P. Napieralski (eds.), Computer Game Innovations, pp. 80-105

Mochocki Michał, 2016, Gamedec.UKW in IGDA Curriculum FrameworkReplay: Polish Journal of Game Studies


Humanistyka 2.0 (Levels 1-5)

Wyżej rozpisany schemat Gamedec.UKW = blok kursów specjalizacyjnych. Jest zintegrowany z blokiem przedmiotów humanistycznych, społecznych i technicznych tworzących system Humanistyka 2.0. Koncentrują się przede wszystkim na Level 1, gdzie nie ma jeszcze oficjalnie podziału na specjalizacje. Dopiero pod koniec Level 1 dokonujecie wyboru profesji na Levele 2-6: Gamedec lub Człowiek Cyfrowy.


Program realizujemy i rozwijamy w stałej współpracy z partnerami z branży gier wideo, analogowych i szkoleniowych. Był ponadto konsultowany z branżowcami z firm: TreflWargamerone2tribe.plGrannaWorld LoomMoaCubePortal Games, Symulacje Historyczne, Minefield Game Team, FuntiagoCentrum Gier Fabularnych FURIAKortunal – Turystyka i PrzygodaArgent Mark Games.

Opinie praktyków i wskaźniki zatrudnialności: >Praca w branży.

gamedec_logotype_poweredby