Partnerstwo z College of Extraordinary Experiences

COEE

Z przyjemnością informujemy o partnerstwie Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego i Rollespils Akademiet przy międzynarodowej konferencji warsztatowej „College of Extraordinary Experiences”, która odbędzie się 10-13 listopada 2016 na zamku Czocha (dolnośląskie). Gromadzi światowej klasy specjalistów od experience designu z różnych branż medialnych, od nordyckich blockbuster larpów przez grywalizację turystyki po amerykańskie sieci telewizyjne, korporacje Disney i Google. Oto lista profesorów i mentorów wg oficjalnej witryny eventu:

Mark Ordesky, Executive Producer The Lord of the Rings Trilogy

Kim Wylie, Global Lead for Change and Transformation Google

Christie Cleveland, Product Manager Disney Interactive

Ioana Illiesiu, Environmental Designer Bompas & Parr

Jane Fleming, Creator The Quest Reality TV Series  

Rupert Isaacson, Author/Filmmaker The Horse Boy

Paul Bulencea, Co-author Gamification in Tourism

Joseph B. Pine, Co-author The Experience Economy

Anders Berner, Project Leader Orkerne Kommer

Ian Cameron, Storytelling Lead Bompas & Parr

Ask Agger, Founder Workz Change Agency

Claus Raasted, Creator College of Wizardry

– Nast Marrero, Senior Agile Coach LEGO

– Professor Eric Jul, President AITO

Głównym organizatorem COEE jest duńska Rollespils Akademiet, która wraz z polskim stowarzyszeniem Liveform zdobyła globalny rozgłos larpem „College of Wizardry” (CoW) z 2014. Był to przełom dla rozwoju larpów jako medium i początek turystyki larpowej w polskich zamkach. Na Czocha odbyło się dotąd już 8 anglojęzycznych gier z serii CoW, nadchodzą 3 nowe. W USA ruszyła seria „New World Magischola”: 4 gry w czerwcu-lipcu 2016 i dalsze w 2017. Trwa kampania crowdfundingowa na niemieckojęzyczny „CoW: Nibelungen” (ma 94% środków na 7 dni przed końcem). Magiczne szkoły to nie wszystko – inne larpy ekipy Rollespils / Liveform to historyczno-obyczajowy „Fairweather Manor” i wampiryczny „Convention of Thorns”. Ponadto, Agencja 5 Żywiołów prowadzi anglojęzyczne edycje wiedźmińskiej „Witcher School”, zaś Akademia Rozwoju Argos zaprasza zagranicznych gości na fantasy „Mir”. Wszystko to są blockbusterowe larpy na zamkach Czocha, Grodziec, Moszna czy Książ. Ekipa Gamedec.UKW była obecna przy narodzinach tego nurtu: mgr Piotr Milewski współtworzył scenariusz pierwszego, przełomowego „CoW”, dr Michał Mochocki grał role profesora w tymże „CoW” i mistrza wiedźmińskiego w pierwszej „Witcher School”, troje gamedeków (Anna Kwapiszewska, Mateusz Makowski, Patryk Faberski) działało w obsłudze „Witcher School”, a następnie Patryk współtworzył „Mir: Wesele”.

COEE dokonuje kolejnego przełomu: tutaj blockbuster larpy są jednym z elementów programu łączącego szereg mediów i „przemysłów” kreatywnych, w tym telewizję, film, reklamę, usługi online i franczyzy transmedialne. Wspólnym mianownikiem jest experience design, a jednym z celów – eksploracja możliwości współpracy i wzajemnej inspiracji pomiędzy branżami. W ramach partnerstwa UKW z Rollespils Akademiet, kadra Gamedec.UKW (dr Michał Mochocki, dr Aleksandra Mochocka, mgr Krzysztof Chmielewski, mgr Piotr Milewski) zapewnia konsultacje podczas przygotowań „College of Extraordinary Experiences”. Na Gamedeku głęboko wierzymy w słuszność założeń COEE: learning-by-doing is king, experience design jest uniwersalny (więc interdyscyplinarny), granice między mediami można zatrzeć, a granice inspiracji nie istnieją.