Relacja z larpa przy współpracy z TTE

W piątek 30 stycznia 2015 roku odbyła się kolejna edycja Gra Nocy- Nocny Teatr Wyobraźni.

Prowadzący

Gra Noc jest eventem, który odbywa się już od kilku miesięcy. Dzięki uprzejmości dyrekcji Biblioteki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, pasjonaci narracyjnych gier fabularnych jak i larpów mogą nabywać doświadczenie oraz integrować się z innymi graczami. Ta edycja była jednak szczególna, ponieważ główną atrakcją miało być „premierowe” rozegranie Larpa w świecie „World of Darkness”, autorstwa grupy studentów Humanistyki Drugiej Generacji, który został stworzony we współpracy z kanadyjską firmą Tall Tale Events. Rozegranie Larpa tego dnia, miało być wielkim testem dla zespołu. Czy podołali?

Gra Noc zwyczajowo rozpoczyna się od prelekcji i krótkiej „pogadanki” Wojciecha Babińskiego– głównego organizatora. W trakcie tej przemowy zostali przedstawieni MG wspomnianego wyżej Larpa, którzy opowiedzieli przybyłym o czym on jest. Nie obyło siębez pytań od publiczności, która wydawała się być bardzo zainteresowana oraz chętna by zagrać, co już było jednym z sukcesów jakim może pochwalić się grupa twórców.

Larp został stworzony dla około 20 graczy i tylu też wzięło udział. Akcja gry osadzona jest w dalekiej przyszłości, gdzie oprócz bardzo rozwiniętej technologi, na Ziemi istnieją rasy: Archaniołowie, Aniołowie, Wampiry, Czarownice, Wilkołaki, Śmiertelnicy oraz Demony. Istoty te toczą ze sobą nieustanną walkę już od dawien dawna, jednak nie są one skore do pokoju między sobą, czego efektem jest niekończąca się waśń, w której centrum znajduje się „przepowiednia”. Ma ona mieć zbawienne „działanie” dla tej rasy, która pierwsza poukłada podzielone między nimi części i rozszyfruje całość.

Przygotowania

Gracze bardzo wczuli się w klimat i świat, czego efektem często były spory, które sprawiały, iż osoba trzecia mogła uznać je za prawdziwe. Postacie walczyły ze sobą, manipulowały członków innych ras, deklarowały chęć zemsty oraz śmierć swoim wrogom. Nie obyło się bez licznych walk, oraz kłótni, które rozstrzygane były mechanicznie przy obecności MG.Po zakończonej grze wszyscy byli bardzo podekscytowani rozgrywką. Gracze wraz z twórcami, a jednocześnie i Mistrzami Gry, omówili najciekawsze sceny oraz zdarzenia do jakich doszło podczas trwania Larpa. Dyskusja była głośna i bardzo pouczająca dla grupy organizującej grę, ponieważ gracze bardzo pomogli w ustaleniu tego, nad czym trzeba popracować, by scenariusz i technika gry była jeszcze lepsza.

Pogadanka na koniec larpa

Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu gry. Dla nas to ogromny sukces! Nie spodziewaliśmy się, że gracze będą tak bardzo zadowoleni. Dostaliśmy już kilka pytań odnośnie tego, czy Larp będzie jeszcze rozegrany. Ze swojej strony możemy powiedzieć tyle, że kiedy już uda nam się wprowadzić kilka poprawek „usterek”, wykrytych dzięki graczom, będziemy myśleli o cyklicznym rozgrywaniu Larpa.