World of Tanks, World of Warships, World of… Gamedec?

Wiele jest ścieżek kariery, którymi mogą podążyć w przyszłości nasi studenci, zwłaszcza zaś w branży gier wideo. Na szczęście w gościnne mury Biblioteki Głównej przybywają od czasu do czasu znakomici goście, którzy zgadzają się odsłonić przed nami tajniki pracy w gamedevie.

12 kwietnia 2017 roku mieliśmy przyjemność gościć Artura Płóciennika, producenta wykonawczego gry World of Warships, realizowanego przez studio Wargaming.net, które jest zapewne znane czytelnikom ze swego flagowego tytułu, World of Tanks. Podczas prowadzonego przez niego spotkania, przybyli tłumnie studenci mieli okazję wysłuchać solidnie okraszonego pouczającymi anegdotkami wykładu na temat zakresu obowiązków producenta. Przekazana w jego trakcie wiedza sprawiła, że stanowisko producenta, do tej pory cieszące się raczej niewielkim zainteresowaniem studentów, z pewnością zacznie figurować w życiowych planach kilkorga z nich… Po wykładzie słuchacze mogli zadawać pytania na nurtujące ich tematy; należy zaznaczyć, że wszystkie pytania doczekały się wyczerpującej odpowiedzi.

Po spotkaniu widziano ponoć CV przechodzące z rąk do rąk… Nie możemy jednak zdradzić szczegółów. Tak czy inaczej, dziękujemy bardzo Arturowi Płóciennikowi za poszerzenie naszych horyzontów. Mamy nadzieję, że tego typu spotkania także w przyszłości cieszyć się będą znaczącą frekwencją, trudno bowiem zaprzeczyć, że posiadają znaczącą wartość dla naszych studentów.