GameDec – kadra

Strona aktualna do końca roku akademickiego 2016/2017. Informacji dla kandydatów na rok 2017/2018 udziela sekretariat >Katedry Dziennikarstwa, Nowych Mediów i Komunikacji Społecznej.

 

dr Michał Mochocki

mochocki_michal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • wieloletni organizator larpów i edu-larpów, autor narracyjnych RPG (2 ed. “Dzikie Pola” RPG z suplementem “Pan Brat”, kampania “Zabić szczura“ do “Neuroshima”, ponad 100 scenariuszy i artykułów do systemów RPG (“Portal”, “Magia i Miecz”, “Kwarta”, “Biały Wilk”), tłumacz podręczników do D&D dla wydawnictwa ISA

  • badacz i praktyk gamifikacji i game-based learningu w szkolnictwie wyższym

  • konsultant ds. gier edukacyjnych w wydawnictwie Nowa Era

  • redaktor w magazynie RPG (Portal, 1999-2003) i serwisie internetowym Valkiria Network (2001-2002); animator społeczności fanowskiej “Dzikich Pól”; prelegent konwentowy

  • juror konkursu Quentin na najlepszy polski scenariusz do gry fabularnej

  • sekretarz zarządu Polskiego Towarzystwa Badania Gier, członek Digital Games Research Association i International Game Developers Association

  • współorganizator konferencji naukowych PTBG “Kulturotwórcza funkcja gier” (corocznie od 2005)

  • członek akademickiej rady programowej “Game Industry Conference

  • prelegent na polskich eventach growych: Game Industry Trends, Zjazd Twórców Gier, Pixel Heaven, Game Industry Conference, Szkoła Twórców Gier Microsoftu

 dr Aleksandra Mochocka

aleksandra

  • od zawsze fan science fiction (hard sf, cyberpunk, space opera i odrobina fantasy)

  • od 1995 w szeregach Gdańskiego Klubu Fantastyki (obecnie KaCzKa)

  • od 2004 członek PTBG, obecnie sekretarz Bydgoskiego Koła PTBG przy UKW

  • jako prelegent obecna na wielu konwentach, między innymi na Nordoconach, Teleportach, ConQuestach, Krakonach, Pyrkonach, Avangardzie, ZjaVie, Coperniconach czy Toporiadach

  • gracz i mistrz gry (Świat Mroku, Zew Cthulhu, Dzikie Pola), autorka scenariuszy (publikowanych w Magii i Mieczu oraz Portalu) oraz tłumacz podręczników do RPG (D&D dla wydawnictwa ISA)

  • sędzia konkursu Złotych Toporów na najlepszego mistrza gry i gracza (jej artykuł na ten temat http://www.solmukohta.org/index.php/2012/Book)

  • juror konkursu Quentin na najlepszy polski scenariusz do gry fabularnej
  • zawodowo: anglistka, badająca literaturę science fiction, nowe media i związane z nimi formy literatury oraz kulturę uczestnictwa (biogram naukowy http://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/aleksandra_mochocka/)

  • aktualnie testuje wdrażanie grywalizacji do procesu dydaktycznego w edukacji wyższej

  • po godzinach pisze na blogu http://culturesnowglobe.blogspot.com/


dr Paweł Schreiber

Pawel

  • krytyk i dziennikarz piszący o grach wideo (jawnesny.pl, Polygamia, “Przekrój”, “Dziennik Gazeta Prawna”, “Chimera”)

  • popularyzator zastosowania gier wideo w edukacji szkolnej

  • prelegent na najważniejszych polskich imprezach związanych z grami wideo (Pixel Heaven w Warszawie, Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi, Grakademia w Łodzi, Digital Dragons w Krakowie)

  • badacz literatury interaktywnej i związków gier wideo z teatrem

mgr Piotr Milewski

Qla 2

 

 

 

 

 

 

 

 

  • w firmie TREFL SA pełnił rolę kierownika produktu „karty i gry karciane” w dziale badań i rozwoju
  • w firmie Young Digital Planet w sekcji o tej samej nazwie projektował aplikację Questrunner, służącą do rozgrywania edukacyjnych gier miejskich i miał okazję współtworzyć „The book of trends in education 2015-2016” jako redaktor sekcji „Modern education is fun”
  • autor i współautor larpów (m.in. „Metoda Profesora Kamihary”, „Sodom and Gomorrah Show”, „Dimmuborgir”, „Kot Jarosława”, „Bóg, który się pomylił”) miał również przyjemność być członkiem zespołu scenariuszowego pierwszej edycji „College of Wizardry”
  • organizator i współorganizator konwentów Hardkon (od 2007), Puckon (2009 – 2011), Hardkon Larpers’ Retreat (od 2015) Dreamhaven (2016) oraz Konferencji Larpowej KOLA 2015
  • trzykrotny zdobywca Złotej Maski: dwa razy za scenariusz (2011 i 2013), raz w kategorii najlepszy gracz; dwóch pozostałych nominacji na maski nie udało mu się przekuć, podobnie jak nominacji do nagrody Śląkfa (kategoria „promotor fantastyki”, 2015)
  • współorganizator i sędzia pierwszego polskiego konkursu larpowego „Złota Brama” (2008), sędzia w konkursie „Larpy Najwyższych Lotów” (2013 i 2014) oraz „Złote Maski” (2015)
  • autor gier karcianych (m.in. „Prison run”, „Treasures and Precious”, „Bifrost Birdge”) oraz planszowych („Polska w budowie”)
  • prelegent na konferencjach edukacyjnych oraz okołofantastycznych konwentach
  • redaktor działu larpowego magazynu „Magia i Miecz” (od 2014) oraz okołogrowych artykułów a magazynie „Inne Sfery” i publikacjach larpowych konferencji KOLA
  • założyciel i prezes Stowarzyszenia Twórców Gier FunReal

mgr Krzysztof Chmielewski

shman kadra

 

 

 

 

 

 

 

  • zawodowo implementuje larpy w zarządzaniu przedsiębiorstwami
  • wieloletni trener projektowania i reżyserii larpów
  • stosuje grywalizację m.in. w mediacjach gospodarczych
  • ku utrapieniu krytyków z upodobaniem gamifikuje dramę
  • w latach 2010-2014 sędzia w konkursie larpowym Złote Maski
  • członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier;
  • mistrz gry w RPG od 1995 r., w larpach od 1999 r.

mgr Piotr Pieńkowski

SONY DSC

– redaktor naczelny kultowego magazynu „Świata Gier Komputerowych” (1993-2004)

– wydawca, redaktor naczelny, manager i/lub pomysłodawca wielu czasopism ogólnopolskich, takich jak „Cybermycha”, „SFera”, „Bajtuś”, „Top Games”, „Kult” itd.

– autor felietonów i recenzji w miesięczniku „Pixel”, kultowym czasopiśmie dla dorosłych graczy ukazującym się od roku 2015 do teraz

– wiceprezes i dyrektor generalny studia Flying Fish Works, zajmującego się w latach 2005-2010 produkcją wysokobudżetowej gry wideo pt. „Hellion: Mystery of the Inqusition”, a zarazem producent wykonawczy tegoż projektu

– autor wysokonakładowej gry planszowej pt. „Atak Zombie” (w planach kolejne tytuły)

– tester gier planszowych (np. „51 Stan”, „Robinson’s Requiem”)

– redaktor wielu prac naukowych i podręczników szkolnych (np. „Myślę, decyduję, działam: finanse dla najmłodszych” – podręcznik do ekonomii dla klas I-III)

– redaktor współpracujący z wieloma polskimi wydawnictwami beletrystycznymi (np. Fabryka Słów)

– wieloletni działacz polskiego fandomu miłośników fantastyki, członek klubu PMSFiF i Maskon

– bydgoski bard, posiadający na koncie dwie płyty autorskie, na stale koncertujący na scenach w całej Polsce

– autor zbioru opowiadać „Epizodia i historiony”

– prywatnie miłośnik gier wszelakiego typu (od wideo do RPG i LARP-ów, ale także fan kinematografii, literatury fantastycznej i komiksów


dr Bartosz Orlewski

BOrlewski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prawnik, doktor filozofii, autor opowiadań.

Publikował w „Grabarzu Polskim”, „Horror Masakrze”, „Niedobrych Literkach”, „Nowej Fantastyce”, „Qfancie”, „Szortalu” oraz w antologiach: Po drugiej stronie (2013), Bizarro Bazar (2013), Zombiefilia (2013) i City 3 (2016). Wydał ebooka Za garść zbawienia i inne opowiadania (2013).

Zainteresowania naukowe: metafilozofia, etyka, metaetyka, epistemologia, sceptycyzm, pragmatyzm, neopragmatyzm, game studies, etyka w grach komputerowych.


vg_vividgamesNa Gamedec.UKW „Projektowania gier wideo” na poziomie zaawansowanym uczą się pod okiem profesjonalistów z Vivid Games. W minionym roku byli to Wojciech Dziuk, Grzegorz Brol i Mateusz Dzikowski (patrz: następna strona). W 2016/2017 to Filip Kucharski i nasz gamedekowy absolwent Tomasz Krzyżaniak.


Filip Kucharski

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  •  młodszy programista w Vivid Games
  • pasjonat tworzenia gier video na wielu płaszczyznach
  • w wolnym czasie preferuje gry rpg i strategie
  • w pracy zmaga się z silnikiem Unreal Engine 4, natomiast w domu eksperymentuje na Unity 5
  • podstawy grafiki 3D nie są mu obce, proste modele i animacje tworzy wykorzystując środowisko Blender
  • uczestnik wielu gamejamów w całej Polsce, zwycięzca VGJam

Tomasz Krzyżaniak

TKrzyzaniak2

 

 

 

 

 

 

 

  • Game designer w Vivid Games, wcześniej QA tester
  • Absolwent Gamedec.UKW
  • Wieloletni gracz RPG
  • Autor larpów

Pages: 1 2